Kaip padėti vaikams saugiai bei efektyviai mokytis internete
PATARIMAI MOKYTOJAMS IR TĖVAMS
Vykdant nuotolinį ugdymo procesą, vaikai ypač daug laiko praleidžia internete. Šalia daugybės naudingų ir vertingų informacinių išteklių, darbo ir bendravimo įrankių virtualioje erdvėje slypi ir grėsmių, tad suaugusiųjų pagalba ir priežiūra vaikams šiuo laikotarpiu ypač reikalinga. Ryšių reguliavimo tarnyba, vykdydama interneto karštosios linijos „Švarus internetas“ funkcijas, teikia rekomendacijas tėvams ir globėjams, kaip padėti vaikams būti saugesniems interneto erdvėje.
Jei susidūrėte su neteisėtu ar žalingu turiniu internete, praneškite www.švarusinternetas.lt
Priedai: Rekomendacijos mokytojams
Lietuvos policijos informacija
Virtualaus bendravimo etiketas
- Svarbiausia taisyklė internete – pagarba vienas kitam.
- Nepamirškite pradėti pokalbį nuo pasisveikinimo, baigę pokalbį – atsisveikinkite.
- Prieš vaizdo pokalbį įsitikinkite, ar aplinka, drabužiai, šukuosena yra tvarkingi ir tinkami oficialiam bendravimui.
- Pašnekovas neturėtų matyti kambaryje išmėtytų daiktų, žaislų ir kitų dėmesį trikdančių dalykų.
- Venkite daryti kelis darbus vienu metu. Pašnekovui skirkite visą laiką ir dėmesį.
- Stenkitės nevartoti trumpinių ar slengo.
- Venkite rašyti didžiosiomis raidėmis - tai prilyginama rėkimui.
- Tikrinkite rašybos klaidas.
- Nekelkite į internetą, nesiųskite nepadorių nuotraukų, vaizdo įrašų.
- Nekelkite į internetą nuotraukų, vaizdo įrašų be jame vaizduojamų žmonių sutikimo.
- Nevartokite necenzūrinių žodžių (nesikeikite).
- Jei virtualioje pamokoje dalyvauja daugiau kaip 2 žmonės, kalbėkite po vieną, kad būtumėte išgirsti.
- Nuotolinę pamoką filmuoti, fotografuoti griežtai draudžiama be mokytojo sutikimo.
Nuotolinio mokymosi metu visiems privaloma laikytis etikos principų, asmens duomenų, autorinių teisių apsaugos reikalavimų bei neperduoti suteiktų prisijungimų tretiesiems asmenims.
Švietimo, sporto ir mokslo ministerijos puslapyje esanti informacija apie koronavirusą:
Mes – Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas nuolat atliekame psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo ir su juos susijusių pasekmių stebėseną, pasitelkdamas įvairius ir mokslu grįstus įrodymus. Paskutiniai jaunimo vartojimą įvertinančio tyrimo ESPAD duomenys rodo, kad nuo 1995 m. narkotikų vartojimo vidurkis tarp 15–16 metų mokinių išaugo beveik 6 kartus. Tai tik patvirtina, kad jauniems žmonėms sudėtinga priimti atsakingus sprendimus dėl minėtų medžiagų vartojimo, sąlygojamo nuolat besikeičiančio psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo reiškinio konteksto.
Departamentas, reaguodamas į šias tendencijas, bei įvertinęs geriausią kitų šalių patirtį, sukūrė interaktyvią ir šiuolaikišką interneto svetainę jaunimui (nuo 14 m.) – www.askritiskas.lt.Jos turiniu siekiama tinkamai informuoti jauną žmogų, suteikiant žinių apie psichoaktyviąsias medžiagas, jų vartojimo poveikį ir rizikas. Taip pat skatinti būti atviru bendrauti, veikti, nebijoti iššūkių ir atsakomybės, o svarbiausia – sveikai ir įdomiai gyventi, pasitikėti savimi.