Schools as Drivers of Change

2021 m. sausio 21-22 d. vyko pirmasis projekto „Schools as Drivers of Change“ dalyvių virtualus susitikimas. Projekto koordinatoriai – Suomijos universitetas – kartu su  projekto partneriais iš Lietuvos, Graikijos, Lenkijos, Rumunijos ir Ispanijos aptarė projekto temą bei tikslus, pagrindines veiklos kryptis.

 

Projekto pagrindinis tikslas – paskatinti mokyklas tapti pokyčių agentais bendruomenėje, skatinti mokymosi realiame gyvenime patirtis. Mokiniai skatinami dirbti komandomis, kad įgytų naujų įgūdžių, kompetencijų, reikalingų XXI a. žmogui. Svarbu, kad mokiniai suvoktų, jog mokytis galima ne tik mokyklos klasėje, bet ir už mokyklos sienų, o įgytas žinias galima atsinešti į klasę ir pasidalinti su draugais. Toks mokymasis leidžia mokiniams pajusti, kad visos žinios gali būti pritaikomos realiame gyvenime.

 

Kas gi gali įsijungti į mokymąsi už mokyklos ribų? Pirmiausia – mokinio šeima, taip pat bendruomenėje esančios įmonės, įstaigos, verslas – visi, kam rūpi, kad mokykla būtų aktyvi, dinamiška, į kasdienybės iššūkius reaguojanti vieta.

 

Projekto partneriai pakviesti dalyvauti projekto logotipų kūrimo konkurse. Konkursui mokyklos pateikė po 1 logotipą, o geriausias ir labiausiai projekto idėją atspindintis logotipas bus išrinktas balsavimo būdu.

emblemų pavyzdžiai

2022 m. spalio 6–7 dienomis mokykloje viešėjo Erasmus+ projekto „Respect“ projekto koordinatoriai iš Anglijos Glosterio universiteto, pedagogikos fakulteto, bei partneriai iš Austrijos, Graikijos, Turkijos mokyklų. Susitikimo mūsų mokykloje tikslas - išbandyti ir įvertinti projekto metu sukurtą kompiuterinį žaidimą, kurį žaisdami mokiniai mokytųsi atsakingo vartojimo. Tad dvi dienas projekto partneriai išbandė žaidimą, vertino sukurtus klausimus, redagavo turinį, tobulino techninius parametrus.

Mūsų mokiniai turėjo galimybę išbandyti žaidimą bei pateikti savo nuomonę ir pastabas, į kurias atsižvelgiant bus tobulinimas žaidimas.

Svečiai liko sužavėti mokinių aktyvumu, anglų kalbos žiniomis, gebėjimu laisvai bendrauti. Taip pat negailėjo gražių žodžių rudens spalvomis pasipuošusiam Pasvalio miestui.

 

emblema

RESPECT

Projektas skirtas šviesti ir ugdyti atsakingą vartotojų kartą. Projekto veiklos padės sustiprinti 12–14 metų mokinių socialines ir pilietines kompetencijas, padedančias geriau suprasti savo veiksmų pasekmes sau pačiam, vietos bendruomenei, šalies bendruomenei bei ištirti vartotojų įtaką aplinkai  tarptautiniu mastu.

 

Projektą koordinuoja Jungtinės Karalystės Glosteršyro universitetas. Projekto partneriai, be mūsų mokyklos, yra: Turkijos Elazigo Doğos Anadolu vidurinė mokykla, Graikijos Platon vidurinė mokykla, Portugalijos Nacionalinė tėvų asociacijų konfederacija bei IT įmonė „PontoPR“, Austrijos Graco tarptautinė dvikalbė (vokiečių-anglų) vidurinė mokykla, Jungtinės Karalystės Cheltenhamo St. Edward‘s katalikiška bendrojo lavinimo vidurinė mokykla.

 

Tikimasi, kad projektas augins protingą, taupų, ekologišką kultūrą stiprinantį vartotoją.

 

 

2021 m. vasario 25 d. vyko antrasis projekto „RESPECT“ susitikimas virtualioje erdvėje. Susitikime dalyvavo partneriai iš Jungtinės Karalystės, Portugalijos, Austrijos, Graikijos, Turkijos ir Lietuvos. Susitikimo metu aptartos komunikavimo galimybės, susitarta dėl projekto veiklų ir dokumentų talpinimo „Trello“ aplinkoje. Aptartos veiklos ir jų vykdymo terminai. Partneriai sutarė, kad naudos „Facebook“ ir „Instagram“ kaip pagrindinius socialinės žiniasklaidos sklaidos kanalus.

Dabar vyksta projekto logotipo kūrimas. Mūsų mokykla siūlo šiuos logotipus:

mokyklos pasiūlyti logotipai

Tikimės, kad projekto partneriams patiks mūsų kurti logotipai ir balsavimo metu surinksime nemažai balsų. O visi kartu išrinksime galbūt ir ne mūsų, bet visiems labiausiai patikusį ir projekto idėją labiausiai atitinkantį logotipą.

 

 

pavadinimo paveikslėlis

GETTING HEADS TOGETHER

2021 m. vasario 23 ir 27 dienomis vyko projekto „Getting heads together“ partnerių susitikimas virtualioje erdvėje. Susitikime dalyvavo partneriai iš Jungtinės Karalystės, Graikijos, Lenkijos, Turkijos ir Lietuvos. Projekto koordinatoriai - Jungtinės Karalystės Glosteršyro universitetas, įsikūręs pietvakarių Anglijoje. Nuo 1800-ųjų metų universitetas rengia mokytojus, taip pat organizuoja įvairius kursus  mokytojams ir mokyklų vadovams.

 pilis

Projekto koordinatoriai kalbėjo, kad mokykla, nesvarbu, kur ji bebūtų ir kokia ji būtų, yra sudėtinga institucija ir mokyklų vadovai susiduria su daugybe problemų.

Burbulai

Mokyklų vadovai skirtingai mąsto apie švietimą, apie vaikų ugdymą. Projekto idėja – sukurti vadovų ugdymo modelį. Pirmiausia siekiama apibrėžti, kaip besimokantys suaugusieji gali mokytis, kiti žingsniai yra sukurti mokymo modelį ir mokomąją medžiagą, kad tai paremtų, išbandyti, kaip šis modelis veikia partnerių mokyklose, ir tada užbaigti modelį, rašyti ataskaitą ir ją viešinti. Modelis būtų pritaikytas mokykloms visose šalyse partnerėse ir galėtų padėti jų lyderiams. Partneriai dalyvaus bandomosiose sesijose, kad įvertintų, kaip veikia medžiaga.


 Modelio pagrindas ir jo kūrimo metodas remiasi amerikiečių psichologės J. Loevinger, kuri domėjosi prasmės kūrimu, idėja. Vidinis ir išorinis vertinimas bus atliekamas Graikijos Tesalijos universitete. Koordinatoriai pristatė „Trello“ svetainę ir paaiškino, kaip partneriai gali ja naudoti, dalydamiesi dokumentais ir efektyviai bendraudami.

 

Pagrindiniai projekto žingsniai:

schema

Projektas „Eco – Systems of Open Science Schooling“

 

 2020 m. gruodžio 17–18 d. įvyko dviejų dienų virtualus pradinis susitikimas su projekto dalyviais. Susitikimą organizavo projekto koordinatoriai – Nyderlandų Vitenborgo universitetas. Projekto partneriai – Suomijos universitetas Itä-Suomen Yliopisto, Lenkijos A. Mickevičiaus licėjus, Pasvalio Lėvens pagrindinė mokykla, Rumunijos Gheorghe Titeica Craiova gimnazija, Turkijos Elazig Doga Anadolu licėjus, Ispanijos asociacija „Working with Europe“.

 

 Pagrindinis projekto tikslas - skatinti mokyklų atvirumą, kur mokyklos, bendradarbiaudamos su kitomis suinteresuotosiomis šalimis, tampa gerovės bendruomenėje kūrimo agentėmis. Europos Komisija 2015 m. „Science Education for Responsible Citizenship“ skatino šeimas tapti tikrais partneriais mokyklos gyvenime ir veikloje, o įmonių specialistus ir plačiąją visuomenę - aktyviai dalyvauti įtraukiant realaus gyvenimo projektus į klases. Siekdama, kad atvirasis gamtos mokslų mokymas taptų realybe, Komisija rekomenduoja mokykloms suteikti „nuolatinę ir tvarią prieigą prie mokslo išteklių (vietos ir pasaulio mastu), kad mokiniai ir mokytojai galėtų naudotis“.

 

Projekto koncepcija grindžiama 30 mėnesių trukusio projekto „Open Science Schooling Erasmus+ Schools“, kurį koordinavo Rytų Suomijos universitetas, pamokomis. Įrodyta, kad gamtamoksliai dalykai, jų mokantis išeinant iš įprastos klasės aplinkos, yra patrauklesni lyginant su tradiciniu gamtos mokslų dalykų mokymusi, ir siūlo mokiniams daug atviresnį, įdomesnį gamtos mokslų mokymosi būdą.

 

Pirmojo susitikimo metu ir buvo aptarti projekto tikslai, numatomos veiklos. Asociacijos „Working with Europe“ vadovė Mireia Masgrau akcentavo, kad norint išlaikyti dabartinės kartos jaunimo susidomėjimą gamtos mokslais, įsitraukimą į tyrinėjimus, reikia pakeisti mokytojų, mokyklų ir apskritai visuomenės mąstyseną. Calkin Suero Montero iš Suomijos universiteto pabrėžė, kad gamtos mokslų mokymasis neturėtų būti uždaras langelis, bet turėtų apimti bendravimą ir bendradarbiavimą su išorės partneriais, organizacijomis ir visais ekosistemų atstovais.

Tikimės, kad skirtingų šalių skirtinga patirtis bus tas idėjų šaltinis, kuris  skatins keistis ir daryti pokyčius bendruomenėje.

Projekto susitikimo dalyviai:

  Projekto Dalyviai

Projekto logotipo konkursas

 

Mokyklos partnerės iš Lietuvos, Turkijos, Lenkijos ir Rumunijos buvo pakviestos dalyvauti projekto logotipo kūrimo konkurse. Logotipo elementai turėjo atspindėti projekto temą ir tikslus, būti vizualiai prasmingas ir patrauklus.

 

Iš mokyklų partnerių buvo gauta 20 meniškų ir novatoriškų logotipų, o balsavimas už reprezentatyviausią logotipą buvo sunkus. Balsavimo metu buvo išrinktas Rumunijos komandos logotipas, kuriame yra visi būtini elementai, atspindintys projektą.

emblemos

 

Mokyklos nuotrauka apatinėje juostoje